StartOver KWB en KWB Essen HeikantWie zijn we? BestuursledenJaarprogrammaKomende activiteitenVerslagen van activiteiten en weetjesFoto'sLid wordenLinksIn de kijker

In de kijker

Bedankt !!!
Meer..
EXTRA Activiteit in maart !!

Info kwb

Ledenvoordelen
Meer..
Verslag : Fietsweekend Zutendaal : 12-13-14/09/14
Eindelijk was het zover, het lang verwachte KWB fietsweekend 2014 was aangebroken. Dit jaar werd ons basiskamp " Hotel Monika " gelegen te Zutendaal. Zutendaal ligt aan het Nationaal Park " Hoge Kempen " en aan de maasvallei, dus dachten we dat dit een ideale omgeving was om te fietsen. En of dit een mooie omgeving was om te fietsen. Vraag het maar aan een van onze 20 fietsers, zij zullen dit volmondig kunnen beamen. Het weekend begon op vrijdagmiddag, iedereen behalve 3 (Luc V, Anita V H en Veerle die nog werkverplichtingen hadden), werd rond 12.30u. verwacht aan het hotel. Luc D en Myriam namen het zekere voor het onzekere door al wat vroeger aan te komen, om zo al een verkenningstochtje van 20 km te maken. Daarna kwamen Jos en Rosine aan, die hun pic-nic al meteen op het zonnige mooie terras opaten. Daarna kwamen stelselmatig de andere aan, Guy V H en Irene, Danny C en Aniet met Marleen K, Danny F en Marleen V D, Guy D en Ingrid, die ook hun pic-nic verorberde met een lekkere koffie. Terwijl de gereserveerde fietsen voor Aniet, Danny F en Marleen V D werden afgehaald werd ons hoopje nog aangevuld door Piet en Anita N, Mon en Lisa. Om 13.30u., een uurtje eerder dan voorzien konden we onze eerste fietstocht van het weekend aanvatten. Daar we een uurtje meer tijd hadden, veranderde we onze geplande route van 35 km naar een route van ongeveer 45 km. De route bracht ons naar en langs de Mechelse Heide. Het werd een mooie route langsheen bossen, velden, tussen de maïs en fruitboomgaarden, langs het stadion van RC Genk en een mijnschacht. Dus een gevarieerde route. Natuurlijk stopte we enkele keren om wat te veel aangetrokken kledij uit te doen en een keer om onze dorst te lessen op een zonnig terrasje van een mooie locatie (recreatieoord Wilhelm Tell, te Opglabbeek) met zwembad en speeltuin. Het bosbier was hier het geliefkoosde gerstenat. Om 17.30u. na uiteindelijk een tocht van 50 km kwamen we weer in ons hotel aan. Iedereen kon zich nog even lekker opfrissen, zodat we om 18.30u.(zonder Guy D en Ingrid, die zogezegd in slaap waren gevallen !!!) met een aperitief op het zonnige terras konden klinken op de geslaagde fietstocht van vandaag. Iets na 18.30u kwamen ook de 3 werkende deelnemers, Luc V en Anita V H en Veerle, aan, zodat we compleet waren. Om 19u. konden we dan aanschuiven voor het avondeten. En of het eten (groentesoep, dennenaardappeltjes  + schnitzel + wortelen, appelstrüdel) smaakte na zo een fietstocht. De bar sloot om 23u. zodat iedereen op tijd onder de wol lag. Dit was ook nodig omdat het appél 's morgens al om 8.30u. aan het ontbijtbuffet was. Iedereen (of toch de meesten) hadden goed geslapen, zodat iedereen op tijd aan de ontbijttafel zat. Het was een goed klassiek ontbijtbuffet. Ook moesten we voor deze dag ons lunchpakket zelf klaarmaken ( 2pistolets of sandwiches eventueel aangevuld met brood + stuk fruit + yoghurtje + koek + 0,5 l water). Daarna ging iedereen zijn fietsspullen nog halen en zijn fietsen klaar maken om een tocht van ongeveer 70 km (uiteindelijk 80 km) te fietsen. Iedereen had er zin in want om 9.30u. konden we (goed op tijd) vertrekken voor onze fietstocht langsheen het Albertkanaal en de maasvalleien. Wat was deze streek toch mooi om te fietsen. Rond 12.30u-13u. konden we op een mooi terras (toen het zonnetje al wat kwam piepen) onze lunchpakket met een koffie of gerstenat verorberen. Tevens was dit ook het moment om de batterijen van Rosine en Jos ... hun fietsen op te laden. Nadat iedereen en alles was opgeladen ging onze fietstocht verder langs dorpjes, bossen van het Nationaal Park Hoge Kempen, fruitboomgaarden, enz. Na nogmaals een drank en vooral plasstop aan taverne" De Statie " kwamen we eindelijk aan de poort Lietenberg waar het blote voetenpad zich bevindt. Hier splitste even onze groep. Een deel (7) reed al terug naar het hotel om wat te rusten en zich op te frissen of een lekker ijsje te gaan eten. Een groot deel van de groep (13) gingen de uitdaging aan om het blote voetenpad te trotseren. Hiervoor hadden we nog 1,5u. te tijd voor ( wat haalbaar was). Het werd een tocht over houten bruggen, over steentjes, over houtschors, door modder, door een riviertje, over keien, door diep water, enz. Voor sommigen was er af en toe een pijnlijk moment, maar het was toch een zeer leuke "aangenaam" en plezante beleving voor heel de groep. Toch even een chapeau voor Irène die ook deze tocht tot een goed einde heeft volbracht. Nadat iedereen z'n voeten en benen had afgespoeld reden wij ook terug naar het hotel, waar we rond 18.30u. aankwamen. We spraken af om 19u. terug te zijn (deze keer waren Guy D en Ingrid NIET in slaap gevallen ?) om te aperitieven. Dit was weer de start voor een gezellige avond, waar we weer een lekkere maaltijd voorgeschoteld kregen ( friet, kipsaté met ananassaus + salade, ijs). Daarna nog even gebabbeld over de afgelopen dag en wat er de volgende dag op het programma stond. Laat werd het niet, omdat iedereen toch wel de inspanningen van héél den dag voelde ( desondanks de warme, tintelende voeten). Als het leuk en gezellig is, vliegt den tijd. Zodat het alweer zondagmorgen was. Deze morgen begon net zoals gisteren, ontbijt, lunchpakket maken, klaar maken om te fietsen. De tocht vandaag ging naar het kasteel in Alden Biesen en terug (+/-45 - 50 km). Extra interessant was dat daar dit weekend een Scottish weekend was. Mon en Lisa reden niet mee met de fiets, ze hadden in Alden Biesen afgesproken met familie om daar de Schotse cultuur op te snuiven. We zijn Mon en Lisa daar niet tegengekomen, althans toch niet herkend (misschien hadden ze hun schotse kilten aangedaan !). De tocht naar Alden Biesen was weer doorheen een mooie streek, met iets meer ( naar het einde toe) klimmetjes. In Alden Biesen aangekomen, hebben we even rond het kasteel gewandeld, met een tussenstop aan de honden wedstrijd. Daarna vertrokken we terug om een goei pic-nic plaatsje te vinden. Uiteindelijk belande we in restaurant " Gouden Tak " met een mooi en gezellig terrasje waar we ook soep ( bloemkoolsoep) kon krijgen. Niet genoeg voor iedereen zodat er sommige ( zonder bezwaar) genoodzaakt waren om een La Chouffe op tripel Westmalle te nemen. In het tweede gedeelte terug naar het hotel werd ons het lastigste klimmetje van het weekend voorgeschoteld. Deze werd door iedereen met bravoure getrotseerd. Omdat het zonnetje aanwezig was, stopte we nog voor de laatste keer aan Lietenberg, waar we onze dorst, na de zware inspanningen van het klimmetje nog konden lessen. Het afgelopen weekend werd nog samengevat ( en de vorige KWB weekend edities) werden nog even opgerakeld. De conclusie was dat dit weer een schitterend weekend was en dat we dit zékér moesten blijven organiseren. Daarna nog even terug richting hotel fietsen, de fietsen op het fietsenrek plaatsen en HOP weg. Het was toen ongeveer 17u. zodat we op tijd thuis zouden zijn. Zo, het werd door iedereen beaamd dat het een leuk, gezellig, prachtig fietsomgeving, KWB fietsweekend was.
Dit is onder meer te danken aan jullie zelf, om voor een goede sfeer te zorgen en de afspraken goed na te leven. Maar ook door het gunstige en mooi weer. En zékér niet te vergeten door onze KWB fietsweekend organisator : Danny Claessens.
Bij deze nogmaals een dank aan Danny C.